Vidare till ruta 2

Febern försvann rätt snabbt och jag var tillbaka på dagis redan på fredag och det gick kanon.
Lördag var mamma, pappa och jag på Liseberg och hade det mysigt. Jag fick rida på toto, åka farfarsbilar, fiska i fiskdammen, hälsat på hos kaninerna och vunnit lite toblerone (2kg stjärnvinst) men det var egentligen mamma som prickade rätt med jag ville så gärna ha den.
På kvällen var Janne, Sara och Cornelia på middag och vi busade frisk innan båda somnade vid halv åtta.
Var en supertrevlig kväll.

Söndag var vi rätt slitna och det blev en lugn dag ute med brunsch på SoHo med Lina och Aidy som var sista dagarna i Göteborg innan resan tillbaka till England, en sväng på stan, ett par timmars lek i lekparken och sen ett kvällsbad hemma innan sängen väntade.

Måndag och dags att gå vidare till ruta två i livet säger mamma och pappa.
Mamma började jobba efter ca: 14 månaders ledighet och jag ska färdig inskolad på dagis och det har gått kanon.
Pappa har lämnat mig två dagar utan problem. Jag stortrivs och gillar mina nya kompisar och livet leker verkligen.
Lovar att skriva och berätta mer under veckan.....

Stjärnvinst på Liseberg

Rider toto

Vilka stora öron du har :)

Åker farfarsbilarna med mamma

Myshelg

Helgen som gick hade vi besök från England då Lina, Aidy med barnen var i Göteborg och hälsade på.
Lördag blev fika och middag hemma hos oss men vi han även med en sväng i lekparken och lite busigheter.
Söndag knallade vi runt i Slottskogen och besökte djuren som mådde bra. Bää va snäll den här gången.
På eftermiddagen hade mormor hand om mig då mamma och pappa var på bio och sen åt de middag ute.
Allt gick kanon som vanligt.

Måndag var det dags för dagis igen och idag skulle jag sova lunch där för första gången men det var inga problem.
Blev en lunchlur på 50 minuter. Eftermiddagen blev lugn hemma samt en liten promenad på seneftermiddagen.
Tisdag sov jag nästan 2 timmar på lunchen och jag var trött, det syntes på eftermiddagen när vi var ute och kollade till båten och gjorde ett kort stopp hos morfar. Jag höll på att somna flera gånger om i bilen och mamma tyckte jag kändes lite varm och helt rätt. 38.7 i feber och natten blev inte så rolig med halvsovande och halvvaket....
Idag onsdag har jag varit ganska matt och stilla. Mamma och jag bakade bullar på eftermiddagen och sen tog pappa med mig ut på en liten promenad så jag fick lite luft och blev lite bättre av det men annars har jag mest gjort ingentung. Hoppas febern går ner under natten.......

Pappa och jag gungar

Se upp där nere....

...här kommer jag.........

Stortrivs i lakparken

Gungar på egen hand

Mamma och jag bakar bullar

Inskolning Del 2

Inskolningen på dagis går som en dans och jag stormtrivs och allt funkar kanon.
Har anpassat mig bra till de andra barnen. Fröknarna är jättesnälla och livet leker.
Första dagen var både mamma och pappa med i bakgrunden och 1 timme gick jättefort.
Dag två utökade vi lite och dag 3 försvann mamma en sväng utan att jag ens märkte det idag fredag lämnade mamma mig och sen hämtade pappa och mamma mig efter lunch. Allt har gått kanon.
Idag har jag även ätit lunch på dagis och det blev korv och gurka :)  Vi fick mos till men det passade tydligen inte till detta så jag hoppade över det men lär mig nog framöver att äta det som erbjuds.
Efter lunchen var det sovstund hemma innan vi hittar på nya bus under eftermiddagen.
Blir nog en promenad ute i de goa vädret.

Sviterna av första veckan på dagis - Totaldäckat i sängen

Påväg till dagis, undrar vad som händer idag?

Inskolning

Nu har jag landat efter resan och det har varit skönt att vila ut ett par dagar hemma i lägenheten.
Har passat på att träffa lite vänner, promenerat och lekt i parken, badat badkar och hittat på en massa bus.
Kulturkalaset som det nu mer heter är över och vi har kollat inte lite av varje.
Vädret har inte varit det bästa med en del åskskurar och hällregn men finns ju torra kläder så klarar mig bra.
Pappa är hemma efter ett par extra dagar i sommarstugan och nu är det full rulle på jobbet igen. Båten är tillbaka i havet så nu väntar vi bara på bra väder så ska jag ut och åka lite.
Imorgon tisdag är det dags för första dagen på dagis eller förskolan som det så fint heter.
Ska börja inskolningen mellan 10-11 första dagarna och sen ökar vi på tiden så det ska nog gå bra.

Lovar att skriva snart igen och berätta hur det går på dagis.

Home Sweet Home

Efter snart 1 månad på resande fot är jag och mamma tillbaka i Göteborg.

Tiden i Norrland har varit helt fantastisk och jag kommer verkligen sakna alla och landskapet.
Veckoslutet har följts upp med tidigare grejer samt vi har även varit på lite utflykter, sevärdheter samt haft en brakfest för pappa syrra och pappa har dominerat nattelivet och mamma var inte långt efter.
"Pridebussen" som vi döpte om Partybussen till gjorde succe och det har varit rejält hålligång fram till soluppgången vissa dagar :)

Vi har varit uppe på Galtispouda som är högsta fjället i Arjeplog med fantastisk utsikt åt alla håll.
Kollade in Silvermuseet och byn i helhet, badat lite tunna och busat med syskonen, käkat en massa hjortron, ren, jordgubbar, abborre och mycket annat gott. Det har märkts att det är semester :)

På måndagen rullade vi från fjällvärlden mot Umeå där vi sov över till tisdag.
Vi hälsade på Urban och Helena och jag busade med Edvin och Julia till 22 tiden innan det var dags att sova på hotell för första gången och som jag sov :)  Mamma fick lov att väcka mig till frukosten, annars hade jag nog sovit bort den.
Pappa lämnade oss på flyget i Umeå och resan ner till Göteborg gick kanon, 1 timme och 15 minuter så var man hemma igen. Pappa tog bilen till Filipstad (75 mil) där han stannar ett par dagar och plockar med båten hem så gissar att han anländer i helgen då det är sista semesterveckan.

Nu ska jag vila ut rejält och bara mysa runt ett par dagar.
Nedan en rad underbara bilder från sista dagarna. Mer får ni se när vi kommer på fika hos oss nästa gång :)

Kolla in regnbågen

Vilar ut i hängmattan

Nu blir det kalas :)

Mamma och jag på Galtispouda

Inget är normalt i Norrland :)

Rattar partybussen

Norrlänskt drinkbord i badbaljan

Bertha och jag badar bubbelbad

Redo för 50-års fest

Middag

Grattis på 50-års dagen

Fyrhjulingen var populär

Norrland

Mamma tillbaka från Göteborg och några dagars jobb innan det var dags att packa bilen för en 100 mila resa norröver.
Vi startade lördag morgon och första anhalten blev lunch i Mora. Kaffepaus hos pappas faster i Sveg innan vi anlände Lit på kvällen. (2 mil norr om Östersund) där vi hyrt en stuga för natten. Pappa och farfar provade fiskelyckan men det blev fel fisk.. Gädda!!
Söndag morgon och sista 55 milen mot fjällen gick som en dans.
Jag är en utmärkt resekompis och har knappt sagt ett ont ord på vägen :)

Livet i Norrlänska fjällen är underbart.
Jag sover en gris på nätterna och har faktiskt haft sovmorgon sista dagarna. 08.45 är rekordet och mamma och pappa är väldigt nöjda över det. Är det semester så är det.
Vi umgås, fiskar, plockar hjortron, äter hjortron och firat pappas syrra som fyllde 50 år på tisdagen men den stora festen blir på lördag då det kommer mer släkt, hej och hå.....

Nedan lite goa bilder och mer kommer.....

Livs levande ren

Mellanmål - Hjortron

Discokille

Mamma och jag lirar gura

Provar hundkorgen

Studsmatta med kusinerna

Duschar på egen hand

Kvällsvy från altanen

Granskar mamma och pappas abborre :)