Home Sweet Home

Efter snart 1 månad på resande fot är jag och mamma tillbaka i Göteborg.

Tiden i Norrland har varit helt fantastisk och jag kommer verkligen sakna alla och landskapet.
Veckoslutet har följts upp med tidigare grejer samt vi har även varit på lite utflykter, sevärdheter samt haft en brakfest för pappa syrra och pappa har dominerat nattelivet och mamma var inte långt efter.
"Pridebussen" som vi döpte om Partybussen till gjorde succe och det har varit rejält hålligång fram till soluppgången vissa dagar :)

Vi har varit uppe på Galtispouda som är högsta fjället i Arjeplog med fantastisk utsikt åt alla håll.
Kollade in Silvermuseet och byn i helhet, badat lite tunna och busat med syskonen, käkat en massa hjortron, ren, jordgubbar, abborre och mycket annat gott. Det har märkts att det är semester :)

På måndagen rullade vi från fjällvärlden mot Umeå där vi sov över till tisdag.
Vi hälsade på Urban och Helena och jag busade med Edvin och Julia till 22 tiden innan det var dags att sova på hotell för första gången och som jag sov :)  Mamma fick lov att väcka mig till frukosten, annars hade jag nog sovit bort den.
Pappa lämnade oss på flyget i Umeå och resan ner till Göteborg gick kanon, 1 timme och 15 minuter så var man hemma igen. Pappa tog bilen till Filipstad (75 mil) där han stannar ett par dagar och plockar med båten hem så gissar att han anländer i helgen då det är sista semesterveckan.

Nu ska jag vila ut rejält och bara mysa runt ett par dagar.
Nedan en rad underbara bilder från sista dagarna. Mer får ni se när vi kommer på fika hos oss nästa gång :)


Kolla in regnbågen


Vilar ut i hängmattan


Nu blir det kalas :)


Mamma och jag på Galtispouda


Inget är normalt i Norrland :)


Rattar partybussen


Norrlänskt drinkbord i badbaljan


Bertha och jag badar bubbelbad


Redo för 50-års fest


Middag


Grattis på 50-års dagen


Fyrhjulingen var populär


Kommentarer
Postat av: Meja :-)

Hihi, så söt han är! =)

2010-08-29 @ 10:59:12
URL: http://crazymea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0