Liseberg

Sedan pappa åkte i onsdags har jag varit med mormor tre eftermiddagar efter dagis eftersom mamma jobbat men det har varit kanonkul. Idag lördag har det varit Liseberg för hela slanten då Peter, Jessica, Amanda och Alice var nere från Stockholm och vi har haft en kanondag med massa åkturer, fika, mys och bus. Dagen avslutades med en Texas Longhorn innan det var en trött kille som somnade hemma.

För er som vill följa pappa på fisketuren i Norrland är pappas nya fiskesajt uppe och ni går in på www.simmsurban.se

Nedan bilder från dagen.

Rallyföraren Mio

Mamma gillade oxå grodan

Bilder

Blev lite strul att ladda upp bilderna ihop med texten så kommer separat här istället.

Dans kring midsommarstången

Helena och Albin

Matdags

Kevin somnar gott hos Tommy

Coola killen

Provar pappa nya fiskeväst

Glad Midsommar

En glad midsommar blev det i Mölnlycke med gott sällskap. Vädret var okey till slut med endast några korta regnskurar under dagen och det var först senare på kvällen när vi barn lagt oss som regnet stod som spön i backen. Lördagen blev lugn hemma då pappa grejade lite med jobbet och nya fiskeprylarna medan mamma och jag var ute och lekte och träffade kompisarna.
Söndag körde vi mamma till jobbet och sedan blev det några besök i affärer och lite fix hemma innan vi var förbi Johan i Mölnlycke och lämnade lite grejer, hämtade mamma på jobbet innan hade lite söndagsmys hemma.

Måndag åkte pappa till Stockholm tidigt så det blev mamma & Mio mys medan tisdagen var omvänd då mamma hade räkkväll med jobbet så pappa och jag passade på att göra stan osäker i det fina vädret.
Onsdag åkte pappa till Värmland och sedan bär det vidare på fiskeresa på lördag så vi ses inte förrän 10 Juli och bloggen kommer inte uppdateras under den här tiden.

På återseende då och nedan lite bilder från midsommar.

Bilder

Nedan lite bilder från tiden med mormor och veckan.
Eftersom jag drabbats av dubbel öroninflammation så var jag inte på humör för att åka till tandläkaren så det blev en sväng med pappa på stan, lite shopping på Fashion room och en sushi lunch.
Tisdag var vi till docktor Mac och fick lite pencelin och det har gjort susen.
Onsdag stod det klippning på agendan och kolla in coolingen nedan.
Imorgon är det midsommar och kalas i Mölnlycke med goda vänner. Glad Midsommar!!
Nyklippt
Hjälper till med flytbryggor i Lilla Lövsjön
Diplom från kaninerna på Liseberg efter att ha lämnat mina nappar till dem
Utomhuslek
På promenad med vovven
Dags att hämta lite vatten ?

Semester med Mormor

En vecka med mormor går fort när man har kul. Måndag åkte vi till Britt-Marie och Cisela i Åsa och har varit där tre dagar.
Torsdag blev det ett besök i Slottskogen och fredagen spenderades på Liseberg.
Tanken var att jag skulle stannat till lördag men fredag kväll blev det en liten snabb vändning då vi efterhand kan konstatera att jag dragit på mig en ny öroninflammation.
Lördag blev lugn hemma på dagen innan vi på eftermiddagen åkte till Pia, Dahniel, Filippa och Julia på lite middag men det var en ledsen och trött kille som mest längtade hem.
Söndag åkte mamma och jag med pappa till Lilla Lövsjön när de skulle fixa de sista flytbryggorna, vi grillade lite korv, tog en fika och mös runt lite innan kvällen blev stillsam hemma.

Imorn är det studiedag på dagis så jag är ledig så vi börjar dagen med ett besök hos tandläkaren.

Kommer lite bilder inom kort.

Underbar födelsedag

Det blev en mycket lyckad födelsedag. Trots vädret så bar det av till Liseberg för lek och bus. Jag hade bestämt att vi skulle åka både buss och spårvagn så det slutade med en liten omväg till Liseberg men är det min dag så är det jag som bestämmer. Vi började med att lämna napparna till kaninerna i kaninhuset men det var en clown som fick hjälpa mig i slutändan, kaninerna var inte så populära denna gången heller.
När napparna väl var lämnade köpte vi ett åkpass och sen bar det av i full fart till farfars billarna som jag säkert åkte 10 ggr innan dagen var färdig, flygplanet, knatterallyt, tekopparna var andra populära karuseller.
Vi spelade lite på några hjul och bästa var nog när jag vann en ahlgrens bilar - ett av mina favoritgodis.
Vi tog en fika och det blev självklart en bit tårta innan vi åkte lite mer karuseller. Ett ballongköp och godisklubba innan det bar av hemåt för mer firande. Mormor, Anders, Margit och Arne kom på besök och lämnade lite goa paket, åt min special beställda Skalman-tårta och det var riktigt god.
På kvällen åkte jag med mormor hem och ska nu ha en vecka semester ihop med mormor. Får se var veckan tar vägen. Till sist frågade jag bara tre gånger var napparna var under söndagen och verkar som det ska gå bra att klara sig utan dem.
Påväg till Liseberg med napparna i högsta hugg
Lämnar ifrån mig napparna till kaninbebisarna
På besök hos kaninerna
Svanen var kul
Farfars bilarna populäraste karusellen
Nr 4 gjorde mig en bilkartong rikare
Paketöppning
Eget fiskespö
Blixten McQueen spark från farfar och farmor
Skalman tårtan gjord av Karin   http://karinscorners.blogspot.se/

Mio 3 år

Idag är det 3 år sedan jag föddes och oj vad tiden går fort. Jag är stora killen nu :)
Det har varit tre underbara år och jag har världens bästa föräldrar.

Idag ska vi till Liseberg och lämna napparna till kaninerna, åka karuseller, äta godis, luncha och mysa runt innan det blir lite mottagning hemma i eftermiddag med tårta och paket.
Får väl återkomma med lite bilder på hur dagen slutar.

PS. Varit dåligt med bloggande på slutet då pappa varit på Malta med jobbet och mamma har jobbat ikapp sedan våran semester i Österrike men livet rullar på som vanligt med dagis, lek och bus.
Nu väntar jag vara på att sommaren ska komma.
Nedan några födelsedagsbilder sedan jag föddes.
Grattis på 3-års dagen
2-års dagen
1-års dagen
Nyfödd 10/6-2009  23,33
1 dag gammal