Glad Midsommar

Veckan började med studiedag som jag tillbringade hemma hos pappa. På tisdagen var det fotbolls avslutning och barnen spelade match mot föräldrarna. Jag gjorde det avgörande målet på straff :)
Onsdag och torsdag tog vi det lugnt med hemmamys och handling. På fredagen var det midsommarfirande hemma hos Fredrik, Jennie och Lucas. Vi blev ett gott gäng på ca 20 personer som dansade, sjöng och åt gott. Årets första bad är oxå avklarat men jag tyckte det var jättekallt. Vi hade även en femkamp som vårt lag vann. måste bero på min grymma säckhoppning. Lördagen och söndagen blev det lugnt och stilla då vi alla var väldigt trötta.

Firar in midsommar

Dans med mamma

Årets första bad

Grabbarnas leksak

Blev en åktur till slut

Grillmys

Sommarfest, 5 år och Kalas

Måndag var det sommarfest på dagis och vi åt mysig picknick, jordgubbar, fiskade i fiskdammen, sjön sånger och hade supertrevligt. Tisdag fyllde jag 5 år och vaknade tidigt. Pappa och Nina hade gömt 10 paket i lägenheten så jag fick gå på presentjakt och hittade alla efter en stunds letande. Farfar och farmor hade oxå skickat paket och jag fick ny bandyutrustning, mystofflor, fiskekeps och jacka. Efter dagis åkte vi till Styrsö och åt födelsedagsmiddag, glass och myste runt på ön lite innan vi tåg båten tillbaka. Onsdag hade jag min 5 års fest på Bushuset och det var full fart med 16 kompisar i två timmar, jag fick en massa fina paket och presenter.
Torsdag/Fredag var det mammadagar då pappa och Nina åkte till Stockholm för att kolla på John Mayer. Helgen blev riktigt lugn då jag drogs med en förkylning och hosta så vi gjorde några små utflyter, kollade film, åkte lite båt och käkade gott. Måndag var det studiedag och jag var hemma med Nina och Pappa innan jag rullade ner till mamma på kvällen och stannar där resten av veckan. Midsommar till helgen - Undrar vad som är planerat.

Fiskdamm på dagis

Sång på kullen

Tur med vädret oxå

Grattis på 5-års dagen

Alla paketen öppnade

Rast, Vila på kalaset

Gött med lite kyla

Alla presenterna från kalaset öppnade och samlade

Skön kväll i skärgården

Testar nya sommarsäcken

Smögen och Liseberg

Veckan rullade på som vanligt med dagis och fotboll. Fredag var det röd dag och då tog vi en tur till Smögen/Kungshamn med Fredrik, Jennie och Lucas. Ett lite stopp utanför Nordens Ark där vi klappade fåren. Lördagen var lugn och på kvällen kom mormor då mamma och Mattias skulle på Emmas examens fest. Söndagen firade vi min födelsedag i förväg på Liseberg. Lite modigare iår då jag åkte både FlumeRide och Rabalder för första gången.

Besök på Arkens Zoo

Smögens brygga

Glass i stora lass

Och lite mer glass

Årspremiär på Liseberg

Finbesök & Födelsedag

Helvecka hos pappa och Nina vecka 22 och det har varit full fart denna vecka. Fotbollsträning på tisdag, onsdag kom farfar och farmor på besök och vi har myst runt på stan, lekparken, varit i Botaniska trädgården, åkt båt på havet och haft en underbar utflyktsdag när dagis var stängt. Jag har passat på att mysa lite extra med farfar och farmor så pappa och Nina har tränat en del och på söndag fyllde pappa 35 år och det firades med tårta, massa paket och mys. På kvällen det Kent konsert på Ullevi så jag fick lite till egentid med farfar och farmor innan de åkte hemåt men vi åker ju snart upp och hälsar på i Värmland.

Rast, Vila på träningen

Stenkoll på bollen
Utflykt i botaniska trädgården

Fika i Botaniska med Nina, farmor och farfar

Pappas 35-års tårta

Ansiktsmasker

Vecka 21 var mammavecka. Måndag hämtade mormor Angry bird på dagis eftersom mamma var I Karlstad på tjänsteresa med jobbet. Tisdag traditionell fotbollsskola. Torsdag pizza och fotboll i gräset med Zakk, Sara och Alice. Lördag fick jag vara med moster Marie på stan medan mamma var hos frissan. Shopping på Panduro och lek i trädgårdsföreningen han jag oxå med medan söndagen hälsade vi på Helena, Klas och Albin och därefter Zakks kalas på bushuset.

Arg fågel :)

Cool tiger

Lek och bus med Zakk

Hänger med Albin

Full fart på bushuset och Zakk´s kalas

Lägenhetsfix

Vecka 20 var en fixar vecka i lägenheten hos pappa och Nina. Vi rev ner dem gamla tapeten i lägenheten och på helgen satte Emil och pappa upp en ny fin ljusare och tapet och det blev jättefint. Jag fick en helt ny garderob i mitt rum, nya tavlor och en hylla samt en fin hästtavla jag pratat om tidigare att jag ville ha. Annars har det varit full fart på dagis, fotbollsträning och en sväng till Lilla Lövsjön, lite båtåkande har vi oxå hunnit med. Nästa vecka är det mammavecka på pappa åker till Tallinn på jobb under veckan.