Dagis start

Måndag var det dags att börja dagis igen och det var kul att träffa alla kompisar igen även om det har varit lungt första veckan så många fortfarande arit lediga och det ska skolas in en del nya barn första veckorna. Under veckan har jag varit själv med pappa då Nina är i Halmstad och jobbar med hästarna. Vi har lirat lite fotboll, byggt ihop nya draken och testat den och haft mysonsdag med trav och god ma. Torsdag gjorde vi ett besök hos frisören innan vi åkte ut med båten och njöt av lugnet i skärgården. Blev lite mat på Styrsö, tanka båten och en sväng innan vi drog oss hemåt. Fredag hämtade pappa mig vid lunch och vi åkte ner till Halmstad. Besöket i stallet blev inge bra idag heller då jag fick någon sort allergisk reaktion så nu har pappa bokat tid till mig så vi får kollat allt en gång för alla. Lördag lirade vi fotboll på gården och sedan hängde vi på Tylösand, badade och myste en stund innan regnvädret drog in. På kvällen åkte vi till havet och åt en god middag. Söndag var dags för allsvensk premiär för mig då vi skulle gå på Halmstad - Djurgården. Det var kul att få se en match på riktigt även om det var en ganska dålig fotboll och Halmstad vann med 2-1. Efter matchen rullade vi hemåt Gbg och snart dags för en nya vecka igen med allt vad det innebär.

Hos frisören

Mat på Styrsö

Njuter av lugnet

Hänger på Tylösand

Första fotbollsmatchen

Havet och Liseberg

Sista semesterveckan tillbringades hos mamma. Vädret fortsatte att vara jättefint så vi tillbringade måndagen och tisdagen på Hovåsbadet med krabbfiske och bad. Jag är som fisken i vattnet och ville vara med och bada på det djupa (givetvis med puffarna på) Onsdagen tillbringades på Liseberg men det var så mycket folk att vi mest stod i kö. På torsdagen och fredagen skulle mamma jobba och jag fick vara med mormor. Vi tillbringade hela torsdagen på Universeum där vi kollade på djur och lekte. Fredagen bestämde jag att jag ville till Liseberg igen så jag och mormor tog en sväng dit och strosade runt och åkte lite karuseller. På lördagen kom mammas kompisar från Västerås och åt middag med oss. Dottern Wania och jag hade jätteroligt. På söndagen blev det åter igen Liseberg med Wania och hennes familj. Som tur var det inte så mycket folk så vi kunde åka massa karuseller. På måndag börjar dagis igen.

Sverigeresan

Landade i Filipstad onsdag lunch och jag började med att äta lunch med farmor och farfar. Lite mys och en lugn eftermiddag innan pappa och Nina anlände från Norrland sen eftermiddag. Fick börjamed att säga grattis då Pappa och Nina förlovat sig 9/7 i Ammarnäs. Torsdag åkte vi till stugan över dagen och fiskade lite men det nappade dåligt. Plockade lite hallon, blåbär, vinbär och njöt av lugnet.
Fredag var det begravning för gammelfarmor som gick bort 8:e Juli. Jag löste begravningen på ett bra sätt och eftermiddagen/kvällen spenderades med fiske i sommarstugan. Lördag rullade bilen vidare mot Norrköping för ett par dagar på Kolmårdens djurpark. Vi checkade in på Scandic Nord, plaskade lite i hotellpoolen och åt en buffe på kvällen innan vi tog en tidig kväll. Söndag körde vi en heldag på djurparken och det var superkul. Vi såg alla möjliga djur, shower, åt god mat, åkte karusell och busade runt. Måndagen började vi på Aqua World och spanade in havets alla djur och växter innan vi äntrade Djurparken för att kika runt och det vi inte han med igår och köra några favoriter i repris. Delfinerna, linbanan med alla djur och delfinkarusellen var nog höjdpunkterna när jag fick landa lite. Lite bad på hotellet, buffe, lekrummet och sen var det tre slagna hjältar som somnade på rummet.
Tisdag checkade vi ut och styrde bilen mot Stockholm för lunch med Kipler men jag var inte alls på humör, lite trött och hängig så maten fick mestadels vara. Vi besökte Hagaparken där kronprinsessan Victoria och pring Daniel bodde men vi såg dem inte. Sen bar det vidare hem till Kari och Jannika som bjöd på en god grill.
Onsdag morgon rullade vi mot Göteborg men vi han med ett stopp på polkagrisfabriken i Gränna och vi handlade några godisar med oss hem oxå. Torsdag till Söndag spenderade vi i Halmstad hos Nattis. Massa sol, bad, lek, bus och mys på stranden i det fina vädret. Ett par besök i stallet men jag fick en lite reaktion av något så blir att vara lite vaksam framöver vad de kunnat vara. Söndag kväll rullade pappa och jag hemåt medan Nina stannde några dagar till. Nu blir det en dryg vecka hos mamma innan dagis startar igen nästa måndag 4/8.

Fiske i sommarstugan
Dags att göra Kolmården

Delfinakarusellen var populär

Full fart framåt

Checkar ut efter två underbara dagar i djurparken

Spanar in polkagrisar i Gränna
Lek, bad och bus i Halmstad

Sommarkille

Vila i frid gammelfarmor

Riddarspel och Lysekil

Semestern började bra med en dag i Hova och tornerspel, det var en ny erferenhet för både mig och mamma. Jag höll hårt på Svarta blixten och hans lag. På måndagen bar det av till Lysekil där vi fick låna Anne och Pierres hus. Bada och fiska krabbor stod på dagordningen de flesta dagarna. Albin med familj kom och hälsade på oss, det var roligt. Jag lärde känna en tjej som hette Kylie och vi fick många stora krabbor ihop. Hann även med ett besök på Havets Hus där vi kollade på havets alla djur och lekte sjökapten. Två lugna dagar hemma med ett besök i slottskogen där vi träffade mina sysslingar Lionel och Leonie. Mycket lek ock bus. På onsdagen bar det av upp till farmor och farfar i Filipstad. Mamma, Mattias, Jennie och Camilla skulle vidare til Malung och dansa så de släppte av mig på vägen.

Riddarspelen i Hova

Full fart i Lysekil

Albin hälsade på

Livsnjutare

Lär mig simma

Havets hus

Ska bli pirat när jag blir stor