Våren på gång

Pappa kom hem från fiskeresa i Skåne på måndag och veckan har varit händelserik trots blandat väder. Tisdag rödje vi på vinden och jag hittade massa intressanta grejer, blandannat mina syklop som jag har använt flitigt i badkaret. Onsdag var det dags att hämta ut båten och vi parkerade den hos Nicke och Helena soå pappa kan göra i ordning den i veckan. Fredag kom pappa och Nina och hämtade mig på dagis och vi körde en mysfredag. Lördag var vi förbi båten och pappa målade och gjorde klart det sista och jag busade runt, stutsmattan var uppsatt och användes flitigt. Eftermiddagen blev lugn hemma med lite Ipad och V75 innan vi skulle ut och äta middag på kvällen men det var fullt på flera ställen så det slutade med att vi hamnade på Sushi Yama. Söndag åkte vi till Lilla Lövsjön och grillade korv, åt kolbullepanna, invigde nya smörgåsjärnet, kokade kaffe och drack oboy. Timmarna bara försvann och det var supermysigt. Dagen avslutades med middag på Texas Longhorn och lite mys hemma innan sängen väntade. Måndag var det dags för dagis igen och pappa och Nina lämnade mig och jag cyklade ner för alla tre backarna själv för första gången. Var en stolt kille som kom ner helskinnad :)
Nu ska jag vara hos mamma till onsdag. Då blir det pappabus två dagar ihop med farfar och farmor som kommer ner och hälsar på.

Varm macka till lunch vid Lilla Lövsjön

Pappa njuter

Galet vackert

Hemmamys med trav och ishockey

Lugn vecka

Dagarna och veckorna bara springer iväg. Vecka 11 var mamma vecka och vi hade en lugn och skön vecka. Besökte lekplatser och busade med Zakk som vanligt och tog fram fotbollen. Fredag blev det pizzamys. Helgen var det bandyfinal och Sandviken vann över Västerås med 5-4.

15 minuter, en kvar till pizzan är klar

Mys med Zakk

Bandyfinalen ett måste

Fotbollssäsongen startar :)

Travhelg

Vi åkte som sagt till Halmstad i fredags lunch och jag har haft en helt underbar helg. Vi startade helgmyset med att handla i fredags och sen blev det lite mat hemma och kollade på en nyinköpt film på hemmakväll "Yoggi bear".
Lördag morgon bar det av till travbanan och vi började med frukost, sen fick vi åka med Håkan när han skulle harva banorna. Vi kör tävlingsbanan, båda slingorna och rakbanan och jag var galet nöjd. Sen blev det lite fika och pyssla om hästarna. Vi gjorde i ordning Namale Kronos som jag fick rida på och jag älskade det. Pappa satte upp barbacka på Opitergium en kort sväng oxå innan han oxå tog en tur på Namanle. Lite mer fix i stallet innan vi rundade av lördagen med Tacos middag hemma, Amanda och hennes son Aron kom på besök så jag fick lekkompis och vi kollade på Meldoifestivalen som avslutning. Söndag och ny dag i stallet. Denna dagen längtade jag nog lite mer till då jag skulle få köra häst för första gången i mitt liv och det var favorithästen Pin Kronos som skulle motioneras. Vi körde slingan, en sväng på tävligsbanan och sen två varv till på slingan :)
Jag har oxå fått en ny kompis i stallet. Douglas - En golden retriver vovve som jag vallat runt på bra i helgen och jag vill ha en egen hund efter detta :)  Måndag och dagisdag men vi tog ledigt idag och stannade kvar i Halmstad då det var lunchtrav och jag skulle få åka med bandtraktorn som harvar banan samt kolla på tävlingarna oxå. Vi avrundade med att hjälpa Nattis lite i stallet innan det bar av hem till Göteborg igen. Måndag kväll hade vi avslutningsmöte med pappas bandylag och det var en trött men galet nöjd kille som somnade på kvällen. Tisdag och åter till vardagen med dagis osv, nu ska jag vara hos mamma resten av veckan.

Harvar banorna med Håkan

Fint blir det

Ridtur med Namale Kronos

Pappa tog oxå en tur

Nina ute med en busig Opitergium

Nya favvo vovven - Doulas

Färdigselad Pin Kronos

Två glada killar

Galen känsla att sitta bakom en stjärntravare

Fick köra denna på lunchtravet på måndagen

Mysig pappavecka

Pappa landade från Thailand på lördag och jag fick komma upp till han redan på lördag eftermiddag. Vi hade en jättemysig kväll och det fanns mycket att prata om då vi inte setts på två veckor. Pappa hade med en massa grejer hem till mig. Mestadels fina sommarkläder och lite annat nyttigt som jag kommer få användning av framöver. Söndag var det dags för bandyavslutning och det var riktigt kul att ha med pappa på isen igen och vi körde lite extra när det nu var sista chansen. Nu dröjer det till September innan vi kommer på is igen. Måndag åter till det normala igen med dagis men idag tog vi inte bilen ner utan idag blev det cykelpremiär och det var superkul att få ut den igen. Nu tränar vi på att jag ska lära mig att cykla ner för pappas tre branta backar, än så länge har jag inte ramlat men pappa finns till hands hela tiden. Tisdag var jag med på årsmötet i fiskeklubben och det var kul att träffa gubbarna och kolla in coola fiskerepotage. Frågade nog pappa 20 ggr när vi ska åka till Lilla Lövsjön!!
Fredag hämtade pappa mig tidigt från dagis och så bar det av till Halmstad. Vi ska umgås med Nina i helgen och jobba i stallet, köra traktor och harva banorna och jag ska rida och få köra häst för första gången i mitt liv.

Sista ispasset på bandyskolan

Kul med bra uppslutning

Stolt kille fick sin första medalj

Cykelpremiär till dagis

Mammaveckor

Varit hos mamma senaste två veckorna då pappa åkte till Thailand på semester med Nina och hennes familj. Veckorna med mamma har gått fort och vi har haft det jättemysigt och hittat massa grejer. Firat alla hjärtans dag, besökt frisören för en rejäl klippning, hälsat på Albin, Klas och Helena och lagat god middag och jag och Albin busade för fullt. Varit på badhuset med Zakk och Elinor, bandyskola på söndagar som vanligt, blivit hämtat tidigt från dagis av mamma då jag var trött och hängig men det gick över på ett dygn och sedan var det full fart igen på dagis. 4 års besök hos tandläkaren och jag hade inga tandtroll så borstningen sköter jag bra :)
Sista dagarna har jag frågat mycket när pappa kommer hem så jag längtar efter honom men på löradg kommer han hem igen efter 15 dagar på resande fot och troligen får jag komma upp till han på eftermiddagen och sen stannar jag kvar där ett gäng dagar.