Våren på gång

Pappa kom hem från fiskeresa i Skåne på måndag och veckan har varit händelserik trots blandat väder. Tisdag rödje vi på vinden och jag hittade massa intressanta grejer, blandannat mina syklop som jag har använt flitigt i badkaret. Onsdag var det dags att hämta ut båten och vi parkerade den hos Nicke och Helena soå pappa kan göra i ordning den i veckan. Fredag kom pappa och Nina och hämtade mig på dagis och vi körde en mysfredag. Lördag var vi förbi båten och pappa målade och gjorde klart det sista och jag busade runt, stutsmattan var uppsatt och användes flitigt. Eftermiddagen blev lugn hemma med lite Ipad och V75 innan vi skulle ut och äta middag på kvällen men det var fullt på flera ställen så det slutade med att vi hamnade på Sushi Yama. Söndag åkte vi till Lilla Lövsjön och grillade korv, åt kolbullepanna, invigde nya smörgåsjärnet, kokade kaffe och drack oboy. Timmarna bara försvann och det var supermysigt. Dagen avslutades med middag på Texas Longhorn och lite mys hemma innan sängen väntade. Måndag var det dags för dagis igen och pappa och Nina lämnade mig och jag cyklade ner för alla tre backarna själv för första gången. Var en stolt kille som kom ner helskinnad :)
Nu ska jag vara hos mamma till onsdag. Då blir det pappabus två dagar ihop med farfar och farmor som kommer ner och hälsar på.
 
Varm macka till lunch vid Lilla Lövsjön

Pappa njuter
 
Galet vackert
 
Hemmamys med trav och ishockey
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0