Collage 2

Mer goa bilder från Norge.

Vänta på mig Mia

Klätterapa

Goa ungar

Underbar helg

Lördagen blev helt underbar då vi tog en tur på fjället. Korvgrillning, lördagsgodis, pappa tillverkade en barkbåt, kollade in myrorna som vaknat i myrstacken, drack vatten ur en fjällbäck och detta var nog det som jag gillade bäst. Väl hemma blev det lite mys, mat, en dusch med pappa innan barnen somnade gott om de vuxna fick lite egen tid.
Söndag gjorde vi ett besök i slalombacken och eftersom barnbacken var stängd för säsongen funkade den utmärkt som pulkabacke. Man kan ju undra om barnen eller föräldrarna hade roligast. En fika i solen och massa mys blev det. På eftermiddagen kollade pappa bandyfinalen, Stephan och Linn gjorde en långsovning så vi vakna tog en sväng till lekplatsen och gjorde massa bus. Lova och jag stortrivdes.

Måndag packade vi bilen och rullade söderut mot Göteborg efter en helt underbar helg tillsammans med familjen Holmbom. Höjdpunkten på hemvägen ? - Alla tunnlar !!!
Väl hemma gjorde vi ett ryck med att tvätta bilen som så allt annat än rolig ut och eftersom vädret är så bra åkte sommardäcken på oxå.

Nedan lite goa bilder.

Mys med vovven och Linn

Korvgrillning

Ölkyl på fjället

Lördagsmys med Lova

Pappa har tillverkat en barkbåt

Söta mammor

Underbara Norge

Magiska Norge

Onsdag packade vi väskorna, handlade lite och gjorde oss klara för Norge resan. Vi stannade till i Grebbestad för en lunch och sen tog vi en sväng förbi Saltvik och hälsade på Jocke, Elin, Zion och Roxie. En Fika och promenad ner till havet innan resan gick vidare mot Kongsberg. Det blev ett kort torsdagsmys med mat och dryck, lite lek för barnen innan sängen väntade.
Fredag blev en kanondag med underbart väder så tillbringade hela dagen ute. Förmiddagen var vi på lekplatsen och eftermiddagen spenderades på byn. Fika, shopping och mys stod på schemat. På kvällen lagade pappa en god middag och barnen badade lite innan tre trötta själar somnade gott.
Norge visar sig från sin bästa sida och pappa känner sig som hemma trots att det var 10 år sedan har var uppe i trakterna senast.

I helgen ska vi på tur på fjället. Nedan lite bilder från uppresan.

Underbart väder vid havet

Tre tokungar

Pappas bästa vän - Maria

Grattis Mamma :)

Veckan har rullat på och det har varit full fart på dagis. Vi har lekt och busat och våren är verkligen här. Solen skiner och värmen är påväg. Pappa åkte till Skåne på fiskeresa på fredag - söndag så mamma och jag myste runt och lördag firade vi mammas födelsedag med paket, lördagsgodis och middag med Maria och Michel och barnen, vi sov över och hade jättemysigt. Söndagen grejade vi lite i trädgården, åkte fyrhjuling och busade lite innan eftermiddagen blev lugn hemma. Pappa kom hem med en fisk regnbåge som vi tillagade till middag på måndag.
Nu blir det dagis tre dagar innan vi packar väskan och åker på en mini semester till Norge.

Ny leksak ?

Full lastad, nu kör vi :)

Cooola killen

Stor kille - Stor hamburgare

Mamma fina födelsedagstårta - http://karinscorners.blogspot.se/

Pappa fick napp

54 cm regnbåge

Ful fisk i vattnet

Magisk kväll vid havet

Våren är här

Frisk som en nätkärna har veckan rullat på dagis, lek och bus. Har varit på stan och köpt nya vårskor och stövlar, kollat lite i affärer och fikat. Mormor har haft mig ett par kvällar då pappa och mamma haft fullt upp men det är alltid lika trevligt. I helgen var vi Ikea och handlade lite, käkade en god lunch, kollade båthamnen och all is är borta så dags att lägga i båten snart. Söndag blev det en sväng till badhuset med pappa medan mamma jobbade ett par timmar. Eftermiddagen handlade vi lite och åt Texas Longhorn mat och hade lite familjemys.

Ny vecka och nya möjligheter, våren har kommit och det är riktigt varmt och skönt ute.

Det är problem att ladda upp bilder så kommer fler inom kort.

Frukost vid diskbänken

Magsjuka och Feber

Det kom några några varmare dagar och jag trodde livet lekte men på torsdag kom jag hem från dagis, ville inte äta middag och istället kräktes jag som en gris i hallen stunden och magsjukan som snurrar på dagis i 2 veckors tid tog mig till slut. Natten till fredag var inte rolig men det blev bättre under fredagen och till slut stannade det upp men jag var rejält matt. Helgen blev väldigt lung och pappa och jag var ute och tog lite frisk luft på söndag medan mamma låg hemma sjuk, nån bland mellan magsjuka och feberslängar.
Hade förhoppning att kanske kunna gå till dagis på måndag men istället vaknade jag upp med 39,3 i feber måndag morgon så vi blev hemma fram till torsdag när jag äntligen var frisk till 100%. Måndag kväll blev pappa krasslig och låg fram till onsdag kväll men var rejält sliten även torsdag så nu när vi betat av hela familjen med magsjuka, feber och influensa så får vi verkligen hoppas att vi haft våran dos av detta för denna vinter.
Fredag var pappa på bandymatch med tjejlaget och det tog en poäng hemma mot Skirö medan mamma och jag hade myskväll hemma.

Helgen har varit underbar. Lördag var det kanonväder så pappa och jag grejade lite hemma, åkte till båthamnen ett par timmar, kollade båtar, fikade och knallade runt i det underbara solskenet. På kväll åkte vi till Albin och Klas i Mölnlycke och stannade över till söndag medan mamma och tjejerna hade möhippa för Karin under lördagen.
Söndag var det badhuset och bandyplanen som gällde innan vi körde lite tvättstuga på kvällen.
Pappa åkte på sista bandymatchen för säsongen med tjejerna och det blev seger med 4-2 mot Sunvära.

Måndag. 100% frisk och får verkligen hoppas livet rullar på nu. Pappa hämtade mig tidigt på dagis och så tog vi bussen ner till bandyplanen för säsongen sista åk, de stänger av anläggningen imorn så gäller att passa på.
Gissa och det var en nöjd kille som somnade måndag kväll.

Kommer lite bilder kommande dagar från icke sjuka tiden :)