Husköp + Bandypremiär

Veckan med pappa och Nina har varit hektiskt. Måndag blev det mys hemma på balkongen och kolla bilder på ett hus som vi ska köpa. Ett fantastiskt gammalt hus med stor utbyggnad, hästhagar, skog och sjöar. Tisdag var det tidig hämtning på dagis och sen bar det ut till huset. Jag älskar det och jag har redan valt mitt rum. Vi fikade med nyvaranade ägare, jag kollade in allt och lite till och ser redan fram emot att flytta hit. På kvällen skrev vi på alla papprena så nu är det bara att börja ladda för en flytt :)
Onsdag stod det simskola och fotbollsträning på schemat och på torsdag var det äntligen dags för bandyträning. Jag fick vara med en timme innan pappa och jag klev av lite tidigare och tog en dusch innan det bar hemmåt för en kvällsmacka och sedan sova. Fredag blev lugn hemma med ett bad, tvätt och middag.
Lördag kör vi bandyträning på förmiddagen innan jag rullar till Mormor på eftermiddagen då pappa åker tidigt till Malta på söndag morgon för en veckas jobb. Hoppas det vankas hummerfiske när jag kommer tillbaka nästa gång.

Ispremiär

Vattenpaus

Vårat nya hus

Stort uthus

Eget stall

Skön baksida mot hagarna

Hängmattan ska ingå

En dröm går i uppfyllelse

Allgerier

Vecka 37 spenderades hos mamma. Måndagen och tisdagen hände inget speciellt. På onsdagen skulle mamma operera ut en visdomstand så det blev sen lämning på dagis. Mamma hämtade mig kl 14 för att ta mig till simskolan. Idag fick vi lära oss ryggsim. Direkt från simskolan till fotbollsträningen. Mormor kom dit så mamma kunde åka hem och vila efter operationen. Torsdag morgon bar det av till barnmedicin för att kolla upp mina allergiska reaktioner. Efter ett pricktest så visade det sig att jag är allergisk mot, häst, hund och katt. Inte speciellt kul. På lördagen var mamma tvungen att besöka tandakuten en sväng och jag och Mattias köpte lördagsgodis och spelade spel. Efter vi hämtat mamma så besökte vi gammelmormor Margit och Arne. På söndagen kom mormor eftersom mamma skulle åka till Finland på tjänsteresa. Vi tog en sväng på Liseberg där vi åkte karusell och spelade lite på hjulen.

Mer Greklandsbilder

Lite fler bilder från Greklandsresan.

Grekland

VI landade i ett 35 gradigt varmt Grekland runt lunch och väl på hotellet bar det raka vägen i poolen. Hotellet var fantastiskt och vi hade egen pool med bubbelbad i, underbara poolbarer med dryck, snacks och nära till havet. Fina restauranger och ett av Rhodos största vattenland vägg i vägg som blev välbesökt under veckan. Måndag var det inskrivning på Bamseklubben väl där var jag lyriskt. När veckan väl var slut blev jag lite för att jag inte fick gå på klubben även på lördag. Träffade min dagiskompis Aladdin som oxå bodde på samma hotell så vi lekte och busade. En av kvällarna var vi inne i Rhodos stad och kikade runt, åt en middag och njöt av semestern. Trött kille somnade i taxin. Havet var mysigt att bada i, varmt och såg en del fiskar, plockade fina stenar och hade superkul. En vecka går fort och snart var det söndag igen och dags att flyga tillbaka till Sverige. Resan hem gick bra och söndag handlade sedan med om att ta hand om packningen, handla lite och ladda för en ny vecka på dagis. Tack Grekland för en kanonvecka.

Egen pool

Krokodilen blev en favorit

Hopp och lek

Vattenlandet på hotellet

Bamseklubben

Dagiskompisen Aladdin, Bamse och Jag

Middag på hotellet

Ledig & Fel resdag

Vecka 35 var jag hemma med mamma och det tog de lungt då jag precis börjat min medecinering. Astmasprejen tar jag utan problem. Fredag hade pappa och jag bokat Bio för att se premiären av Flygplan 2 i 3D. På kvällen kom Nina hem från en veckas jobb i Halmstad och vi packade och laddade för Grekland. Upp tidigt lördag morgon och upp till flyget men väl framme när vi lämnat in bilen och skulle checka in fanns inte vårat flyg med. Pappa hade "glömt" titta i bokningen för vi skulle inte resa förrän söndag så det blev bara att vända hem och sova lite till innan vi drog iväg på lite kräftfiske med fiskeklubben under dagen och njöt av lugnet i skogen. Jag lekte med Hanna och Elin och vi fick ett 50-tal kräftor på lördagens fiske. Söndag morgon bar det av mot Grekland.....

Laddar för Flugplan 2 i 3D

Mkt bra film blev resultatet.

Dags för lite kräftfiske

Fikapaus

Lek och bus med Hanna och Elin

Galen vecka

Vecka 34 hos pappa blev en galen vecka med kalas på onsdag för Ossian på bushuset, en sjuken båt i havet natten till torsdag när det blåst och regnat galet mycket sista dagarna så pappa hade lite att rodda med de här dagarna. På fredag hämtade pappa och Nina mig på dagis och så drog vi till Halmstad. Jag sov hela resan ner och men åt bra och busade på så inget ont anande om att det var ett elakt virus som var på gång. På lördag var vi på stan och sen kollade vi travet innan jag och Nattis körde pappa och Nina till Falkenberg då de skulle på bröloppsfest för Malin och Patrik. Kvällen blev lugn men på natten började något krypa på mig och pappa hörde detta när de kom hem så vid 0500 efter lite samtal med sjukvårdsupplysningen så blev en resa till akuten i Halmstad. Jag har dålig syreomsättningsnivå och fick snabbt hjälp av läkare. Efter 6 timmar med prover och övervakning skrevs vi ut med ordination på astma sprej, kortison och vila ett par dagar samt uppföljning på Barnmedecin i Göteborg så efter att ha packat ihop rullade pappa och jag hem till Göteborg på eftermiddagen medan Nina stannade kvar i Halmstad för stalljobb. Väl hemma rullade det på men en vecka hemma från dagis innan det är dags att åka på semester till Grekland nästa helg är det som gäller nu.

Kalas för Ossian

Stormen kräver sina offer

Pappa och Nina på Malin & Patriks brölopp.

Fotboll, kalas och lek

Vecka 33 sparkade fotbollen igång igen, äntligen !! Jag tyckte det var lika roligt som vanligt. På onsdagen gick vi ner på Kulturkalaset och tittade runt lite. Mormor och jag tog en sväng vidare till trädgårdföreningen när mamma och Mattias skulle gå och dansa på kvällen. Jag fastnade för de stora runda bollarna man kunde springa runt i på vatten men kön var lång så det får bli en annan gång. Även en sockervadd slank ner.
Efter dagis på fredagen så tog vi bussen till Borås och Mattias hämtade oss på stationen. Fredagsmys med tacos och lite spelande på Wii, frisbee är min nya gren. Lördagen tog vi det ganska lugnt, spelade lite Kubb och lekte på ”inte-nudda-marken-banan”. På söndagen var det dags för Borås badhus. Zakk och Elenor kom oxå. Åka vattenrutschkana, hoppa trampolin, leka i vågbassängen och mycket mer roligt blev det. Vi stannade kvar i Borås ända till måndagen eftersom det var studiedag på dagis. Bussen hem på eftermiddagen och upp till pappa på kvällen.

Fotbollsträning

Sockervadd är gott

Hinderbana

Gäller att ha fokus

Kubbkast med tungan rätt i mun ?