Mammavecka

Pappa åkte till Alpera i lördags morse så jag har varit själv med mamma en hel veckan men ojjjjj vad mysigt vi har haft det.
Söndag var vi till Lerum och hälsade på Maria, barnen och hundarna och jag hade jättekul men det slutade med att jag satt mer på golvet då de sprang över mig ett antal gånger men jag gillar dem ändå.

Måndag var det dagis som vanligt men mamma har lämnat mig lite tidigare än normalt denna vecka.
Jag har ätit frukost på dagis hela veckan men det har gått bra, jag gillar livet och jag vet ju att det bara är tillfälligt så jag har varit en snäll kille. Kvällarna har vi mest myst hemma och mormor har oxå varit här då mamma tränat några kvällar.
Vi har varit på stan och köpt en hjälm då hela lekplatsen på dagis liknar mer en isbana än en sandlåda men det smälter snart bort.
Torsdag blev en lite konstigare dag då jag inte mådde helt bra, jag ville inte äta eller sova så mamma kom och hämtade mig efter lunch och det blev ett besök hos doktorn och på kvällen hade jag 39.1 i feber men fredag morgon var allt som vanligt igen så undrar vad det var jag hade.......
Fredag blev således en lekdag med Mina och Alva som var lediga från sin avdelning och gissa om denna dagen gick fort. Vi hade supertrevligt ihop och dagen bara försvann.

Lördag kom pappa hem från Bad Gastein och vi hämtade han på flyget innan vi skulle på 2-års kalas.
Mina och Alva fyllde 2 år och självklart vi där och gratulerade.
Kvällen och natten tillbringade jag hos mormor då mamma var ute med tjejerna och pappa hade en del jobb att göra.
Söndag och vi har varit på Maxi och handlat, kollat bandy och handboll på tv, tagit et kvällsbad och ätit en flaska välling. Imorgon är det tillbaka till ordinarie rutiner med dagis, bus och stök.......

Kram Mio

Omstart...

Efter alla helger och sköna dagar är det dags att återvända till vardagen.
3 dagar på dagis förra veckan innan mormor hade hand om mig två dagar och jag sov även över hos henne för första gången, fredag till lördag och det gick jättebra. Pappa och mamma hade mysdag med Solsidan och bio och middag på kvällens samt att de fick sovmorgon. Gissa om det var uppskattat.

Vi har hälsat på Tuva som fyllde 1 år och stort grattis vännen.
Middag med Pierre, Ann och barnen på lördag avslutades med brunch med faddrarna Helena och Klas på söndag så det har varit underbara dagar.

Denna vecka har bara försvunnit då det är dagis full tid nu och jag tycker det är superkul. Kom rejält med snö inatt så fick åka pulka till dagis och hoppas snön stannar ett tag nu men tyvärr lovar de plusgrader så vi får se vad som händer.

Nu är det dags för en vällingflaska och sen sova. Nattikramar Mio

Gott Nytt År :)

Dagarna kring jul var det full fart som vanligt. Sista dagarna på dagis innan julledigheten, shoppa julklappar och slå in dem och allt annat som behövde grejas inför julen.

Vi han även med 18 månaders besöket på BVC.
86 cm lång, 14.6 kg och 51.9 cm i huvudmått. Jag mår prima :)

Tomtem kom i alla fall och tydligen har jag varit snäll nog :)
Jag fick en massa fina julklappar: Tripp-trapp stol, lektält, kläder, pussel, Igly-Pigly och mkt annat nödvändigt för stunden.
På julafton var vi till Rävlanda och åt julmiddag med mammas släkt och sen på kvällen hade vi julafton här.

Juldagen rullade vi upp till farmor och farfar i Filipstad för del 2 i julfirandet.
Underbart vinterväder gjorde att vi packa en matsäck, fiskegrejer och drog ut på sjön på annandagens morgon.
Fiske, korvgrillning, sova ute i skogen, försöka ta sig fram i 40 cm snö och mys stod på schemat. Vilken dag.!
Farfar fick en fin öring men annars var det dålig fiskelycka.
Mamma åkte hem redan på måndagskvällen medan jag och pappa stannade kvar ett par dagar och tog de lungt, myste med farmor och farfar och hälsade på en del av släkten i Sunnemo på onsdagen.

Torsdag och resa tillbaka till Göteborg. Vi hämtade mamma på jobbet, handlade lite på vägen hem och hade en myskväll.

Nyår firades in med Mina, Alva med familj samt Mattias, Christina och Hedvig. Pappa hade lagat mesta av maten och jag åt lax och räkor så de nästan ramlade ur öronen mig. MUMS :)
Vi somnade gött på kvällskvisten.

Söndag var släktmiddag hos oss och huset fullt medf folk, kul att träffa alla igen, var ett tag senast.
Måndag och tillbaka i arbetslivet igen = Bus på dagis!

Tomten på besök

Stort paket

Gevalia - När du får oväntat besök :)

Korvgrillning vid sjön

Alltid denna banan

Förrätten serverad på nyår - Pappa´s Skagentoast

Precis bitit i en citron

4 trötta busungar

Mamma och pappa vakar in nya året