Gott Nytt År :)

Dagarna kring jul var det full fart som vanligt. Sista dagarna på dagis innan julledigheten, shoppa julklappar och slå in dem och allt annat som behövde grejas inför julen.

Vi han även med 18 månaders besöket på BVC.
86 cm lång, 14.6 kg och 51.9 cm i huvudmått. Jag mår prima :)

Tomtem kom i alla fall och tydligen har jag varit snäll nog :)
Jag fick en massa fina julklappar: Tripp-trapp stol, lektält, kläder, pussel, Igly-Pigly och mkt annat nödvändigt för stunden.
På julafton var vi till Rävlanda och åt julmiddag med mammas släkt och sen på kvällen hade vi julafton här.

Juldagen rullade vi upp till farmor och farfar i Filipstad för del 2 i julfirandet.
Underbart vinterväder gjorde att vi packa en matsäck, fiskegrejer och drog ut på sjön på annandagens morgon.
Fiske, korvgrillning, sova ute i skogen, försöka ta sig fram i 40 cm snö och mys stod på schemat. Vilken dag.!
Farfar fick en fin öring men annars var det dålig fiskelycka.
Mamma åkte hem redan på måndagskvällen medan jag och pappa stannade kvar ett par dagar och tog de lungt, myste med farmor och farfar och hälsade på en del av släkten i Sunnemo på onsdagen.

Torsdag och resa tillbaka till Göteborg. Vi hämtade mamma på jobbet, handlade lite på vägen hem och hade en myskväll.

Nyår firades in med Mina, Alva med familj samt Mattias, Christina och Hedvig. Pappa hade lagat mesta av maten och jag åt lax och räkor så de nästan ramlade ur öronen mig. MUMS :)
Vi somnade gött på kvällskvisten.

Söndag var släktmiddag hos oss och huset fullt medf folk, kul att träffa alla igen, var ett tag senast.
Måndag och tillbaka i arbetslivet igen = Bus på dagis!



Tomten på besök


Stort paket


Gevalia - När du får oväntat besök :)


Korvgrillning vid sjön


Alltid denna banan


Förrätten serverad på nyår - Pappa´s Skagentoast


Precis bitit i en citron


4 trötta busungar


Mamma och pappa vakar in nya året


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0