Norrland

Mamma tillbaka från Göteborg och några dagars jobb innan det var dags att packa bilen för en 100 mila resa norröver.
Vi startade lördag morgon och första anhalten blev lunch i Mora. Kaffepaus hos pappas faster i Sveg innan vi anlände Lit på kvällen. (2 mil norr om Östersund) där vi hyrt en stuga för natten. Pappa och farfar provade fiskelyckan men det blev fel fisk.. Gädda!!
Söndag morgon och sista 55 milen mot fjällen gick som en dans.
Jag är en utmärkt resekompis och har knappt sagt ett ont ord på vägen :)

Livet i Norrlänska fjällen är underbart.
Jag sover en gris på nätterna och har faktiskt haft sovmorgon sista dagarna. 08.45 är rekordet och mamma och pappa är väldigt nöjda över det. Är det semester så är det.
Vi umgås, fiskar, plockar hjortron, äter hjortron och firat pappas syrra som fyllde 50 år på tisdagen men den stora festen blir på lördag då det kommer mer släkt, hej och hå.....

Nedan lite goa bilder och mer kommer.....


Livs levande ren


Mellanmål - Hjortron


Discokille


Mamma och jag lirar gura


Provar hundkorgen


Studsmatta med kusinerna


Duschar på egen hand


Kvällsvy från altanen


Granskar mamma och pappas abborre :)


Kommentarer
Postat av: Calle Slåtteby

Söker en, Lene Dullum som bodde i Sveg 1968/ Pappan var Provinsial/läkare/ Lene var en underbar spontan flicka/ Jag? En inlånad brevbärare från Östersund/Jag hjälpte Pappan med sin Stereoanläggning(Band Olofsen) Lene.. glömmer jag aldrig.. så human ,ung, å söt!! Ser nämligen att du nämner en faster i Sveg/ Tack...

2010-08-14 @ 02:16:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0