Kortvecka

Blev en kort vecka denan vecka då papap hämtade mig lagom till fotbollen på onsdagen. Vi spelade 1-1 i matchen mot föräldrarna. Torsdag och fredag körde vi förskola och pappa jobbade på som vanligt.
Lördag var det demo-dag vid Lilla LÖvsjön och tidig avresa. Jag hade en kanon dag med svampplockning  omgångar, åt kolbullepanna med kantareller och trattkantareller, varm macka, kollade när folk fiskade, gick tipspromenad och högg ved ett par timmar. Dagen bara försvann och jag undrade varför vi skulle åka hem redan när pappa sa till mig att packa ihop, då var klockan 18. Söndag var de lungt på gården, vi gjorde en sväng till skogen och tog en fika vid sjön. En underbar helg till ända avslutade med att spela bingolotto och jag vann två nya sverigelotter. 
 
Kantareller och trattkantareller till Kolbullepannan

Måste hugga ved till elden


Renskavsgryta på kolbullepanna

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0