Aktiv vecka

Veckan rullade på som vanligt med skola och fritids. Vi tränar på Mössens julafton som vi ska uppträda med i Annedalskyrkan den 30/11 tillsammans med övriga klasser från Mossebergsskolan. Tisdagen var det simskola som vanligt. På kvällen var vi tvungna att göra tomt i hallen då de skulle stätta in en säkerhetsdörr på onsdagen. Jag var en fena på att dra ur gamla spikar och skruvar ur väggarna. När vi kom hem på onsdagen så hade vi fått ny fin dörr och postfack i entren.
På fredagen följde Zakk med mig hem för fredagsmys och tacos. Jag och Zakk hjälptes åt att laga maten. Tanken var att Zakk skulle sovit öven men det blev inte så då vi har tidig bandyträning på lördag morgon i Åby ishall. Däremot kom Zakk tillbaka på lördag förmiddag och vi bakade lussekatter och lekte i mitt tält på rummet.
Söndag så gick mamma och jag till Liseberg där vi hade en härlig eftermiddag med att åka karuseller och spela på hjulen. Några småvinster blev det. Jag fick även skrivit en önskelista till tomten. Jag skrev den helt själv med lite stavningshjälp från mamma. Vi gick även på jakt efter kungens krona i medeltidsbyn. Kvällen avslutades med bingolotto som vanligt. Dock ingen vinst denna gången.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0