Vecka 19

På tisdagen var det informationsmöte på min nya skola. Mossebergskolan, avdelning Bullerbyn. En helt ny avdelning på denna skolan som kommer att ligga precis bredvid fotbollsplanen där jag har min fotbollsträning. Mer info om skolan och träff med fröknar och mina nya klasskamrater kommer lite längre fram i juni. Onsdagskväll fick jag vara med mormor då mamma och Mattias skulle på vinprovning. Jag och mormor spelade spel och läste godnatt saga. Lugn morgon på torsdagen då jag skulle vara hos allergi läkaren kl 10.20. Vi gjorde nya pricktester för att kolla om det fanns något annat jag var allergisk mot men det var fortfarande ”bara” häst, katt och hund. Katt och häst gav mer utslag än sist och hund hade gått tillbaka något.
På fredagen åkte vi till Borås. Grillat kött och potatisknyten blev dagens middag, mums.
Lördag förmiddag gick vi ner till Borås centrum och kollade på Action run, ett springlopp med massa olika hinder. På eftermiddagen åkte vi hem till Göteborg då vi skulle på middag hos Anne och Pierre. Vi gick upp ganska tidigt på söndagen och åkte till Mölnlycke där jag skulle springa Mölnlyckeloppet 700 m. Jag sparang fort runt och fick medalj när jag kom i mål. Albin var oxå duktig och tog sig runt banan. Eftermiddagslek hemma hos Helena, Klas, Albin och Melker. När jag skulle borsta tänderna på kvällen upptäckte mamma att jag fått en ny tand i nedre käken. Än så länge ligger den bakom mjöltanden som inte ens är lös än.

 








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0