Fix och trix

Pappa hämtade mig efter dagis på måndagen. Vi gick till bageriet och tog en fika innan vi rullade mot Sisjön för några ärenden innan det var dags för bandyträning med tjejerna. När vi väl kom hem visade det sig att farmor och farfar fortfarande var kvar på gården och hade hjälpt pappa och Nina en hel vecka och de stannar hela denna veckan oxå. Det har varit mycket fix och trix på gården gångna veckan. Byggande och målande, röja och lasta släpkärra för att åka till tippen och slänga grejer. Köpa byggmaterial och prylar. Snart är elektrikerna klara oxå så vi kan ställa i ordning allt på övervåningen. Pappa har hundra projekt till i bagaget så det kommer nog fortsätta hända grejer här ett par år framöver :)
Onsdag var jag på dagis och simskolan men det blev ingen fotboll denna dagen då det regnade och snöade. Nina rullade till Halmstad på helgen och farmor och farfar hemåt Värmland så det blev galet tyst på gården. Jag har sakta börjat närma mig hästarna och än går det bra så bara hålla tummarna. Söndag var det bandyskola i riktigt fint väder för en gång skull så det var riktigt roligt. Undrar redan vad som hänt när jag kommer tillbaka nästa gång.

Fikar på bageriet

Gräver ner fiberkabeln

Sopar stallet

Bandyskola i riktigt fin väder
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0