Julen är här

På måndagen när mamma hämtade mig så åkte vi direkt till Gammelmormor Margit för att fira mormor som fyllde år. Fika med glass och tårta bjöds det på. Dagisveckan flöt på utan några direkt händelser. På fredagen packade vi väskan och åkte till Borås. Mamma och Mattias skulle på julkonsert på kvällen så Mattias syster med barn kom och lekte med mig under tiden. På lördagsmorgon åkte vi ut i skogen på Ann-Charlottes marker och sågade ner årets julgran. Skuffade in den i bilen och hem till Mattias och ställde upp den i källaren. Jag och mamma passade på att klä den under kvällen. Söndagen var det som vanligt bandy och denna gången kom även tomten på besök med pepparkakor och godis. Passade även på att hälsa på lite vänner under ledigheten. Linda och Lovisa bjöd på lunch i Herrljunga. Flera timmars lek med Albin hann vi oxå med. Jag provade tomtebloss för första gången, det var fräckt. Uppesittarkvällen före julafton gick vi på Liseberg och sen spelades det bingolotto. Jag tycker det är jättekul, blir nog fler gånger. Julaftonsmorgon åkte vi ner till Gammelmormor Margit för lite julfirande. Jag fick många fina paket. Ryggsäck, plånbok, innebandymål och mer därtill. Vid lunchtid släppte mamma av mig hos pappa, där farmor och farfar var på besök. 

Hugger årets julgran

Klär årets julgran :)

Finbesök av tomtem på blöt bandyträning

Myser med Melker och Albin

Mysigt med tomebloss

Premiär för bingolottos uppesittarkväll 
 
God Jul hos gammelmormor Margit :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0