Poolspel, lek och julföberedelser

Mamma hämtade mig tidigt på måndagen och vi hade en lugn kväll hemma eftersom isen hade släppt och träningen var inställd. På tisdagen åkte vi till Margit efter skolan och firade mormor som fyllde år. Zakk följde med hem som vanligt på onsdagen för att leka och kolla på Labyrint. Torsdagen var det äntligen dags för bandyträning igen. Fredag blev lugn kväll hemma eftersom vi skulle spela poolspel tidigt på Åby. Jag spelade i lag 1 men fick även rycka in extra i en match för lag 2. Första poolspelet för mig och jag var jätteduktig men trött efter 4 spelade matcher. Några vunna och några förlorade. Snabbt hem efter spelet för att duscha och sätta oss på bussen till Borås där vi skulle ut och hämta julgran. På söndagen klädde vi granen och gick sedan till Liseberg för att få lite julstämning och åka karuseller.
Måndagsträningen var inställd igen pga dålig is så jag följde med Ossian hem och lekte en stund efter skolan, det var roligt. Zakk följde med hem på tisdagen eftersom Elenor jobbade sent. Onsdag var min första jullediga dag och vi åkte till Ullared för att shoppa lite. Jag skötte mig jättebra och fick en leksak som belöning, Tandlöse som kunde skjuta blåa skott ur munnen. På kvällen var det dags för uppesittarkväll med Oldsberg. Mamma lyckades vinna 100 kr.
Julaftonsmorgon spanade jag under granen och där låg det paket som tomten lämnat under natten. vi tog med dessa till Margit där vi skulle ha dagens första paketöppning. många fina saker fick jag bla. biljett till Disney on Ice, Bad i Skövde med övernattning, Star Wars svärd och en pruttpistol som lät väldigt kul. Vid lunchtid mötte vi upp pappa för vidare julfirande.

Paketöppning

Pruttmaskinen var roligast

Full fart på Liseberg

Mysstund

Blöt poolspel
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0