Glad Påsk

Pappa och Nina tog ledigt torsdag och så bar det av mot Filipstad för lite påskmys. Vi sov hemma första två nätterna och hade besök av påskharen som lämnade fina ägg under sängarna. Jag fick en fotboll, fotbollssko bag, godisbilar, pappa fick en cykelhjälm (nu saknas bara en cykel, haha) Nina fick ett regnställ och ett halsband, farfar fick en ny trimmer medan farmor fick ett påslakanset. Lördag åkte vi till stugan och besatte oss där tre dagar då det skulle bli kanonväder. Vi har byggt en ny brygga, lagt i båten och satt dit motorn och självklart provkört allt, lagt en heldag vid landet och kört gössel, spavänt landet, krattar ett par kubik mossa och röjt så nu är det fint och klart att så frön och allt vad farfar och farmor ska ha odlat. Vi har tagit ett par underbara promenader och varit på upptäktsfärd, njutit av solen på bryggan, spelat spel och invigt nya fotbollen. Tisdag bar det således hemåt till Göteborg och på kvällen lämnade pappa mig på fotbollsskolan och nu är det mammatid resten av veckan. 
Fortsatt Glad Påsk :)
 
Påskharen kom med fina ägg till Filipstad, jag fick en fotboll och en fotbollsko bag

Pappa fick en cykelhjälm och Nina ett regnställ å ett halsband

Påskpynt i stugan innan påsklunchen/middagen
 
Lunch på bryggan i solen slår allt

Bus och mys i solen

Fotbollspass på backen
 
Pappa och Nina premiärbadade, temperatur +8 i vattnet
 
Själv nöjde jag mig med en dusch under vattenkannan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0