Fantastisk semester

Fredag taxade jag ut från dagis, lite packning på kvällen och på lördag bar det av till Österrike för en veckas semester. Vi har haft en helt underbar vecka. Pappa och Tony har fiskat ett par dagar och pappa var klart positiv till de vatten som fanns här nere. Pappa landade en rad fina öringar och harrar. Vi har varit på Alpen Zoo en dag och kollat in en arme med djur. (Uttern, fiskarna och älgarna var roligast) men det var en jättekul rundvandring. En dag packade vi bilen full och rullade till Italien då det inte är mer än 1 timme till gränsen. Shopping, shopping, mat & fika och lite bus på olika platser påvägen innan dagen var till ända.
Vi har "skött om trädgården" och matat tupparna och hönorna och efter lite tveksamhet var jag med inne i burrarna ett par gånger. Finn hann med att bada men jag nöjde mig med att doppa fötterna i det iskalla alpvattnet.
Naturen och allt som alperna har att erbjuda är helt fantastiskt och jag har mina minnen från denna resa.

Tack Kajsa, Tony, Finn och Smilla för en underbar vecka i Fulpmes :)

Fredag och en vecka har gått fort så det vara bara att sätta sig på flyget tillbaka till Gbg men som tur var har värmen infunnit sig under helgen så det har blivit två underbara dagar på havet med båtåkning, lek, lunch, fika, glass och pappa tog ett dopp i det 17 gradiga vattnet.

Imorgon är det tillbaka till verkligheten igen och dagis. Efter dagis ska jag med pappa upp till sjön på fiskeisättning.
Tisdag åker pappa till Malta med jobbet och är borta till söndag så då blir det mys med mamma i veckan.

Nedan lite bilder från resan. Kommer en laddning till inom kort.


Kul att vara i alperna


Naturgunga


Lek och bus med mamma


Jag tar emot dig


Matar pippi


Bubbelbad efter en hård dag


Goa kompisar väntar på kvällsmaten



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0