Vintern närmar sig

Hösten börjar gå över till vinter, varit några nätter med nollgradigt men fortfarande sommar om man jämnför med förra året då första snön redan hade fallit.
Livet på dagis rullar på. Vi har varit ganska få sista 1½ veckan då det går lite feber & förkylning men jag har klarat mig (peppar, peppar, ta i trä). Mamma och pappa har varit krassliga oxå men det är på bättringsvägen.
Förra helgen hade mamma och pappa hummerkalas med Nicke, Helena, Mattis och Marie så jag och mormor och åkte ner till Åsa och hälsade på mormor´s väninna Britt-Marie och jag stortrivdes. Till vardags är hon dagmamma så fanns hur mkt som helst att leka med och helgen gick snabbt.
Veckorna rullar på som vanligt. Äta, bada, disney, pussla, pussla, pussla, pussla och pussla lite till,, ja det är mitt stora intresse just nu.
Mamma var till Ullared i onsdags och jag fick lite grejer när hon kom hem. Fodrat regnställ, overall, pussel, vantar och lite annat välbehövligt.

Till helgen blir det att kolla på allsvenska bandypremiären för Mölndal hemma mot IFK Motala, sätta på vinterdäck på bilen, packetera in båten för vinter och röja lite på vinden i samband med detta och när detta är klart är det nog måndag morgon igen och dags att gå till dagis.
Glöm inte fars-dag på söndag alla vänner ;)

Kram Mio


Skogstur?


Sparka fotboll :)


Lek och bus


Charmtroll


Nya kläderna till dagis


Nicke och pappa lagar hummer


Gratinerade och klara


Hummersoppa och Champagne till lunch - En bra start på dagen :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0