Värmland

Veckoslutet hos farmor och farfar var kanon även om farmor var lite krasslig.
Vi var och tittade till sommarstugan som var väl klädd i snö, galet men det är säkert 60-70 cm på sina håll så tur att vägen var plogad. Jag åkte pulka och farfar körde runt mig på sparken, bilderna talar om att jag tyckte det var superkul. Vi fikade och sen rullade vi tillbaka.
Fredag var vi till Molkom och hälsade på Dullum, Malin och Alfons i de nya huset och de bodde fint. Vi tog en fika och jag lekte med Alfons ett timmar innan det var dags att åka tillbaka hem och äta middag.
På kvällen var jag kvar hemma då pappa åkte och kollade på bandyderby, Staaen - Baronerna som tyvärr gästerna vann klart med 13-1 :(
Lördag åkte pappa och farfar tidigt till stugan och fiskade, skottade snö och fixade lite av varje.
Jag och farmor tog en sväng på stan, handlande, hälsade på ankorna vid älven och avslutade dagen med en sväng till gammelfarmor. Gissa vad gammelfarmor klocka säger ?

Söndag morgon och vi packade ihop och rullade tillbaka hem till Göteborg, lunch och sen bar det av ner till Åbytravet då BE startade i V65. Loppet blev kanon med en resa 3:e utvändigt och 400 kvar styrde Takter på och vi var förbi alla 100 kvar och segern var klar. Snyggt jobbat tjejej. Vi hälsade på BE i stallet efter loppet och grattade alla innan det bar av till bandybanan för att kolla in när Mölndal säkrade seriesgern och tog steget upp i Allsvenskan. Grattis!!
Väl hemma igen hade mamma kommit hem från Ullared och jag fick lite fina grejer, pappa och jag tog ett bad innan det var dags att gå och sova, en händelserik vecka är till ända :)


Pulkaåkning på schemat


Första gången sittande på en spark


Stugan i vinterstuk - Farfar kör runt mig på sparken


Så nöjd :)


BE vann lätt på Åby V65 under söndagen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0