Första segern...

Måndag och pappa jobbade morgon/förmiddag innan vi käkade lunch och rullade mot Halmstad. Be Delicious skulle äntligen starta igen efter lite skadeproblem. Niklas var ledig så han kom ner från Filipstad oxå, det blev en skön sovning i bilen ner, vaknade 5 minuter innan vi anlände gården och jag fick hälsa på toto. BE stod i stallgången när vi kom och Tanja pysslade om henne. Jag klappade henne, gav henne en morot och sa några väl valda ord.... Vi blev kvar en stund innan vi rullade in till Halmstad och tog en fika på Espresso House. Jag fick smaka hallonmuffins av pappa och det var en succe. Lite shopping och sen ut till travbanan, stallbesök och sen kollade vi värmningen..Ojjj vad fin hon var.. Jag åt en varmkorv och sen var det dags för start och så bra det blev till slut. BE hamnade andra utvändigt och de körde 19,4 (500) och 19,0 varvet så det blev perfekt... tre hästar gick loss 400 kvar och BE satt bara och väntade på att upploppet skulle komma, ut i tredje spår och sen avgjorde hon säkert och vann på 17,5 vilket var vad vi trodde hon skulle kunna gå i första loppet redan på Axevalla men det har strulat lite sedan dess men nu är vi på rätt väg, bara hoppas hon får starta på och va frisk nu.
Upp i vinnarcirkeln och jag gjorde succe framför kameran :)
Grattis i stallet, lite prat om allt och sen var dags att åka hemåt. Jag somnade gött i bilen och drömde söta drömmar om BE....

Tisdag morgon och dags för dagis. Jag var på toppenhumör och kanske berodde det på gårdagen.
Frukost, dagis och sen åkte jag och mamma och hälsa på Henrik, Malin och Felicia.
Felicia och jag åt middag tillsammans, härjade runt och hittade på en massa bus innan det var dags att åka hem,  det blev ett bad med pappa innan sängen väntade.

Kram Mio


Gick nog fram och tillbaka 20 gånger i stallgången.. BE i bakgrunden


Klappar BE


BE hälsar på :)


Morot är nyttigt


Påväg mot start


Nyduschad segrare


Snacka om nöjd häst :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0