Bus i snön

Så har vintern kommit till Göteborg.
I helgen har jag åkt pulka med Mina och Alva och hittade på en massa bus i snön. Pappa byggde en jättestor snögubbe, han såg rätt rolig ut men jag föredrog pulkaåkningen i backen.
I fredag var Nicke, Helena och lilla Tuva på middag. Jag fick prova skaldjur men föredrog i slutändan laxen.
Jag lär mig nog sakta men säkert att äta även det framöver.
Var på Ikea med mamma i söndags och fick tag i största lussebulle jag kunde hitta.
Pappas häst startade på Jägers i tisdag men pga. snönstormen som drog igenom södra Sverige valde vi att stanna hemma. BE slutade 6:a och gjorde ett bra lopp och vi är på rätt väg med henne.

I veckan är det dagis för fulla muggar och ögoninflamationen är nästan borta.
Jag har åkt pulka till dagis tre dagar och ojj vad jag gillar det. Hoppas vintern stannar länge.
Torsdag morgon och lämnade mig till frukost på dagis innan han tar flyget till Stockholm för lite möten och jobb innan det bär av vidare på lördag morgon så jag ska vara med mamma och ha egen mystid med henne fram till tisdag kväll när pappa är åter hemma.

Sen blir det att packa en ny väska då pappa och jag åker till farmor och farfar nästa fredag.



Påväg till dagis


Vem har roligast?


Trio med bus


Alva ville åka mer...


Nya hänggungan i Vasaparken


Lussebulle på Ikea - Mums.....




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0