9 månader och resa

Onsdag firade jag min 9 månaders dag med att packa mina grejer och åka på första utlandssemestern med mamma och pappa. Destinationen var Liverpool där vi hälsar på Lina och Aidy med barnen Noah och Teah.
Flygresan över gick bra och det kändes inte alls att vi var i luften 1 timme och 45 minuter.

Väl i England hämtade Aidy oss på flyget och vi har verkligen haft tur med vädret. Det är klart varmare och skönare här borta och jag slipper tjocka kläder. Nu är det bara jacka och mössa som gäller :)
Vi har roat oss i Liverpool. Finns en massa roliga affärer och vi har hittat lite fina kläder till mig samt andra nyttiga grejer som jag sägs ha använgning av framöver. Vi har lekt i parken, promenerat, åkt tåg och massa roliga grejer.

Jag har utvecklat mitt stående och ramlar inte bakåt på samma sätt längre utan nu sätter jag mig fint på rumpan.
Jag ska stå överallt och är lika snabbt uppe igen om jag sätter mig. Mamma och pappa går runt med mig överallt och jag kan gå lite själv men jag behöver fortfarande hålla handen, annars säger det krasch, boom, bang  :)
Jag försöker resa mig själv men det går inte än men jag fortsätter att träna.

Jag sover ok trots allt bus på dagarna men eftersom England är en timme före oss hemma blir det lite väl tidiga uppstigningar enligt mamma och pappa men vi väljer att hålla oss kvar i svenska tidsrytmen.
Idag söndag är det mors-dag här och vi ska ut på restaurang men först blir det Man United - Fullham till Aidy´s protest då det bara är Pool som gäller men vi ska se Liverpool - Portsmonth imorgon kväll på Anfield innan vi åker tillbaka hem till Göteborg på tisdag.

Lägger upp några bilder från redan så långt. Mer kommer när vi är hemma igen...... Kram Mio



Första gången i ett flygplan


Pappa och jag studerar travet


Står under köksbordet


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0